Call us at 02141238
    لوگو پنل پیامکی نیازپرداز
    02141238تماس با ما نیازپرداز
    مقاله

    ارسال پیامک زنده (LBS) چیست و مهمترین تفاوت آن با BTS

    پیامک زنده یا مبتنی بر مکان (LBS) از طریق دکل‌های همراه اول و برای مشترکین همراه اول ارسال می‌شود.
    نیازپرداز
    1403/07/25

    54 نفر

     

    حتماً شما هم هنگام سفر به شهرهای مختلف با پیامک‌های خوش‌آمدگویی که پس از ورود به هر شهر برایتان ارسال می‌شود، مواجه شده‌اید. این نوع پیامک‌ها که بر اساس موقعیت جغرافیایی شما ارسال می‌شوند، پیامک‌های زنده یا مبتنی بر مکان (LBS) گفته می‌شود.

     پیامک‌های مبتنی بر مکان یا LBS SMS با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر ارسال می‌شوند، ارسال پیامک زنده (LBS)، یکی از خدماتی است که شرکت اپراتور همراه اول بر اساس لوکیش افراد و به صورت لایو یا زنده ارائه میدهد. 

    برای آشنایی بیشتر با سرویس LBS در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

    ارسال پیامک زنده یا LBS چیست؟

    در سرویس LBS، زمانی که افراد به یک محدوده خاص از یک منطقه شهری وارد می‌شوند، اطلاعات مربوط به آن‌ها از طریق شبکه‌های مخابراتی جمع‌آوری شده، سپس بر اساس این اطلاعات، پیامک‌های خوش‌آمدگویی از طریق پنل‌های پیامکی برای آن‌ها ارسال می‌گردد.

    فرض کنید، زمانی‌که شما وارد شهری جدید می‌شوید، یکی از بهترین هتل‌های شهر برای شما اس ام اس خوش آمدگویی ارسال می‌کند و به همراه اس ام اس خوش آمدگویی، کد تخفیفی برایتان ارسال شود که شما بتوانید با استفاده از آن کد تخفیف، اقامتی دلنیشن را در آن هتل تجربه کنید.

    یا فرض کنید شما مدیر یک شرکتی هستید و برای تبلیغات و برندینگ خدماتی که دارید، در یکی از نمایشگاه‌های بین المللی شرکت کرده‌اید. اکنون می‌خواهید افرادی را که در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، را تارگت کرده و برایشان اس ام اس یا دعوتنامه‌ای بفرستید، تا افراد از غرفه شما نیز بازدید کنند. با استفاده از پنل پیامکی و سرویس LBS می‌توانید، ارسال پیامک انبوه داشته باشید و برای کلیه افرادی که در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، پیامک زنده ارسال کنید.

     مهمترین کاربرد سرویس ارسال پیامک زنده

    سرویس پیامک مبتنی بر مکان یک روش تبلیغاتی است که به صاحبین کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند برای مخاطبان خود پیامک ارسال کنند. در ادامه، به بررسی بیشتر مهمترین کاربرد سرویس ارسال پیامک زنده می‌پردازیم.

    کاربرد سرویس ارسال پیامک زنده

    ارسال پیامک تبلیغاتی هدفمند

    فرض کنید شما رستورانی در دل بازار دارید .افراد بسیاری هستند که زمان قابل توجهی را در بازار صرف می‌کنند. بسیاری از آنها هنگام ظهر، به دنبال رستورانی می‌گردند که غذایی مناسب و با کیفیت داشته باشد و بتوانند با رفتن به آن رستوران و صرف غذا، خستگی خود را بعد از یک خرید طولانی مدت برطرف کنند. فقط کافی است شما با ارسال پیامک LBS، آنها را دعوت کنید تا در فضای رستوران شما استراحت کرده و غذایی دلپذیر نوش جان کنند.

    بیشتر بخوانید: ارسال پیامک انبوه چیست و چه مزایایی دارد؟

    ارسال پیامک براساس سن و جنسیت

    یکی از محبوبیت‌های دیگری که سرویس ارسال پیامک زنده دارد، ارسال پیامک بر مبنای سن و جنسیت افراد است. فرض کنید شما مغازه‌ای در یک پاساژ بزرگ دارید و فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی ویژه بانوان هستید. شما می‌توانید با تارگت کردن خانوم‌هایی که وارد پاساژ می‌شوند، پیامکی ارسال کنید و با ارسال کد تخفیف، افراد را ترغیب کنید تا بازدیدی از مغازه شما داشته باشند و از محصولات آرایشی خرید کنند.

    ارسال پیامک‌های هشدار 

    ارسال پیامک‌های هشدار معمولاً زمانی انجام می‌شود که افراد در معرض خطر قرار دارند. فرض کنید شما در شهری زلزله‌خیز زندگی می‌کنید؛ در این صورت، خدمات اورژانس یا هلال احمر آن شهر، پیامک‌های هشدار را به مردم ارسال می‌کنند و در متن این پیامک‌ها، اخطارهای لازم ارائه می‌شود.

    مزایای استفاده از LBS در پیامک‌ها

    استفاده از خدمات مبتنی بر مکان (LBS) در ارسال پیامک‌ها دارای مزایای متعددی است که شامل موارد زیر می‌شود:

    • تعامل با مشتریان

    • بهبود تجربه کاربری

    تعامل با مشتریان

    کسب‌وکارها می‌توانند از طریق سرویس ارسال پیامک زنده، برای مشتریانی که در نزدیکی محل فروشگاه، رستوران، کافی شاپ و … هستند، پیشنهادات و کد تخفیف ارسال کنند.

    استفاده از خدمات مبتنی بر مکان (LBS)،احتمال بازخورد و تعامل افراد را هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی افزایش میدهد.

     

    تعامل با مشتری از طریق ارسال پیامک زنده LBS

    بهبود تجربه کاربری

    با ارائه اطلاعات مفید در زمان مناسب، LBS می‌تواند منجر به بهبود تجربه کاربری شود. بهبود تجربه کاربری (User Experience Improvement) به مجموعه اقداماتی اشاره دارد که هدف آن ارتقاء کیفیت تعامل کاربران با یک محصول، سامانه یا خدمات است. زمانیکه، برای افرادی که در نزدیکی محل رستوران شما هستند، پیامکی ارسال می‌کنید، در حقیقت به یکی از نیازهای آنها توجه کرده و این پیغام را به افراد میرسانید، که اگر گرسنه هستید، می‌توانید به رستوران بیاید و غذایی خوشمزه نوش جان کنید.

    مهمترین محدودیت‌های ارسال پیامک زنده (LBS)

    • عدم ارسال زنده به لیست سیاه مخابراتی

    • عدم امکان گزارش‌گیری

    • عدم امکان با سرشماره دلخواه

    عدم ارسال زنده به لیست سیاه مخابراتی

    کسانی که به مخابرات اعلام لغو ارسال اس ام اس کرده باشند، برایشان پیامک زنده یا LBS ارسال نمی‌شود. حتماً هنگام ارسال پیامک زنده، از رضایت دریافت کنندگان پیامک تبلیغاتی مطمئن شوید.

    عدم ارسال پیامک زنده به شماره های بلک لیست

    عدم امکان گزارش گیری

    به دلیل اینکه پیامک به صورت زنده برای افراد ارسال می‌شود، به دلیل ارسال اس ام اس از سمت شرکت همراه اول، امکان دریافت فایل گزارش‌گیری پیامک‌‌ها امکان پذیر نیست.

    عدم امکان ارسال پیامک زنده با سرشماره دلخواه

    یکی دیگر از محدودیت‌هایی که ارسال پیامک LBS دارد، عدم ارسال پیامک با شماره دلخواه است. زیرا این سرویس توسط شرکت مخابرات اول ارائه می‌شود و امکان انتخاب سرشماره دلخواه وجود ندارد.

    راهنمای ارسال پیامک زنده ازطریق پنل کاربری نیازپرداز

    مرحله اول:

    ابتدا وارد پنل کاربری نیازپرداز شوید، از طریق داشبورد، بر روی ارسال پیامک کلیک کنید، سپس گزینه ارسال زنده LBS را انتخاب کرده و وارد صفحه ارسال LBS شوید. 

    مرحله دوم:

    بر روی دکمه بنفش رنگ ارسال LBS کلیک کرده و سپس وارد فرم ارسال پیامک زنده شوید.

    مراحل اولیه ارسال پیامک زنده از طریق پنل اس ام اس نیازپرداز

    مرحله سوم:

    در قسمت شهر و محله، شهر و یا محله‌ای که می‌خواهید اس ام اس تبلیغاتی ارسال شود، را انتخاب کنید. سپس در قسمت پیش شماره، می‌توانید به طور مثال بگوئید که اس ام اس‌های تبلیغاتی برای 0912 ارسال شود. همچنین در قسمت مختصات جغرافیایی، ابتدا وارد گوگل مپ شده، مختصات جغرافیایی خود را وارد کرده، آن را کپی و در قسمت مختصات جغرافیایی پنل کاربری وارد کنید.

    مرحله چهارم:

    در قسمت تنظیمات، تعداد شماره های درخواستی را اعلام کرده و در قسمت تاریخ شروع، اعلام می‌کنید که از چه تاریخی می‌خواهید که پیامک برای مخاطبان ارسال شود. 

    مرحله پنجم:

    در مرحله پنجم که مرحله آخر نیز هست، در قسمت متن پیامک، متن پیامک خود را وارد کرده و در نهایت دکمه بنفش رنگ تایید را بزنید.

    مراحل نهایی ارسال پیامک زنده LBS نیازپرداز اس ام اس

    مهمترین تفاوت LBS و BTS

    همانطور گفته شد LBS با استفاه از اطلاعات دریافتی از دکل‌های مخابراتی همراه اول است. اما ارسال پیامک BTS از طریق دکل‌های مخابراتی ایرانسل جمع آوری می‌شود. مهمترین تفاوتی که LBS و BTS دارند، LBS به صورت زنده و برای کاربران همراه اول است و اطلاعات کاربران در همان لحظه برای شبکه‌های مخابراتی ارسال می‌شود، اما BTS برای کاربران ایرانسل است و دارای سرویس زنده نیست. ابتدا دیتا توسط ایرانسل ذخیره شده، سپس برای کاربران ارسال می‌شود. همچنین شرکت ایرانسل دکل‌های خود را هر 7 تا 10 روز بروزرسانی می‌کند.

    اگر بخواهید از طریق پنل پیامکی ارسال پیامک LBS داشته باشید، حداقل سفارش 5.000 پیامک و تعداد برای BTS تعداد ارسال پیامک 50.000 است.

    سخن نهایی

    در نهایت، LBS یکی از ابزارهای مهم در ارسال پیامک‌ها هستند، سرویس LBS با استفاده از اطلاعات مکانی کاربران، پیامک‌ها را به شکلی هدفمندتر و شخصی‌تر ارسال می‌کند. هزینه این سرویس پیامک کوتاه  از BTS ارزان‌تر بوده و پیامک به صورت زنده با توجه به موقعیت مکانی افراد، برایشان ارسال می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در واحد فروش در ارتباط باشید.

    نظرات شما!

    مقالات پیشنهادی

    لوگو نیازپرداز

    سامانه پیامکی نیازپرداز، مجری مستقیم پیام‌ کوتاه از شبکه مخابراتی است و خدماتی با کیفیت و جامع را ارائه می‌دهد.

    با ما در ارتباط باشید

    سامانه پیامکی نیازپرداز علاوه بر پشتیبانی جامع و کارآمد در طول روز امکان پشتیبانی شیفت شب و ایام تعطیل را داراست.

    info@niazpardaz-sms.com021-41238

    کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش بنیان مهندسی نرم‌افزار و تکنولوژی اطلاعات هیرا می‌باشد.

    Copyright © 2024 by Hira
    تعرفه پنل‌ها